
Cunoaşte-ţi partenerul:
Ciprian Chelariu
Ți s-a întâmplat să începi o colaborare și apoi să fii dezamăgit?
De această dată, decide informat!

Probabil că ai vrea să lucrezi cu un antreprenor de încredere, care:
- este deschis la noi idei, oportunități și tehnologii
- se implică activ în afacerea pe care a construit-o și în colaborări
- este vizionar și privește spre viitor
- investește în oameni și își pune echipa pe primul plan
- are standarde înalte, atât profesionale, cât și personale
- arată respect partenerilor de afaceri
- vede succesul ca pe o muncă de echipă
- are un optimism echilibrat și își asumă riscuri calculate
- are inițiativă și își asumă responsabilități
- ascultă, învață, ghidează și motivează
- își respectă promisiunile, este onest și lasă faptele să vorbească
- are experiență și o împărtășește și cu cei cu care lucrează, spre binele tuturor

Ce spune Ciprian…
… despre business
„Am trecut cifrele în spatele a ceea ce ne dorim cu adevărat. Ne dorim să fim un reper, să devenim un model de business pentru companiile din România. Dacă cauți să fii mereu în câștig, la final vei fi perdant. Noi, antreprenorii, avem nevoie de niște repere. Suntem oameni, rătăcim alături de drum uneori. Avem nevoie de sprijin moral și spiritual, pentru a merge mai departe, pentru a continua lupta de a construi viitorul. Antreprenorul român are nevoie, în această perioadă, să fie îndrumat, mai concret și mai clar. Trăiesc cu ideea că, pentru ca România să poată ieși din locul acesta al veniturilor medii și submedii, este nevoie de afacerile românești, de capital românesc.”
„Să nu credem că un drum este numai lin și numai în sus. Este nevoie și de multă răbdare – vrem, peste noapte, să avem case, să avem mașini, să avem faimă. Nu stăm să așteptăm ca o năpastă să vină. Discutăm despre lucruri serioase, despre provocări, dar privim spre viitor, suntem cu ochii la lucrurile pozitive pe care le putem face, pe care le pot face eu. Acum, mai mult ca niciodată, de fiecare dintre noi depind alți oameni, cu familiile lor. După această perioadă, mediul de business nu va mai fi același – tot ceea ce gândim acum se va schimba, într-o mai mică sau mai mare măsură. În afaceri, dacă nu ai rezultate sau dacă nu ai livrat în termen, este o chestiune de timp până la faliment. Și se poate intra într-o spirală descendentă foarte urâtă, cu pierderi importante în viața personală.”
„Este o luptă și da, am nevoie să fiu optimist! Am nevoie de această ancoră a optimismului, de încrederea că putem face o diferență în mediul de business românesc și în societatea românească. Ideea de a schimba mentalitățile dintr-o piață sau de a schimba imaginea companiilor românești în piață internațională este lucrul care ne animă cel mai mult. Mulți dintre românii care sunt buni profesioniști și care ar vrea să facă mai mult pentru societate sunt lipsiți de vizibilitate și sunt slab conectați între ei. Nu apar corect poveștile de succes, care să spună: acesta-i drumul, aveți încredere! Drumul este greu, dar este frumos.”

„Aș vrea ca fereastra să fie o investiție. Consumatorul așa s-o perceapă, așa s-o simtă. Vreau s-o vadă ca pe o investiție, pentru zeci de ani. Având în vedere faptul că ferestrele produse de noi reprezintă o investiție rațională, conformă cu direcția de economisire și având potențial de recuperare rapidă a investiției, avem convingerea că, pe termen lung, aceasta este soluția câștigătoare. De aceea, noi, cei care activăm în acest domeniu, avem responsabilitatea de a contribui la procesul de conștientizare asupra importanței calității ansamblurilor de ferestre și uși, deoarece simpla economisire, prin reducerea gradului de confort, nu este soluția viabilă. Mai ales acum, noi, profesioniștii din industrie, ar trebui să educăm piața și să ne îndreptăm atenția asupra produsului final, cu beneficiile lui demonstrate și performanțele concrete.”
„Am căutat permanent să avem o relație apropiată cu clienții și să îi ajutăm să se adapteze noilor condiții. Am insistat pe respectarea unor principii și reguli simple, care să ne permită să lucrăm cât mai bine, în contextul provocator global, în ceea ce privește lansarea din timp a comenzilor, respectarea condițiilor de plată, tratarea diferențiată și lansarea etapizată a comenzilor, pentru marile proiecte imobiliare, dar și prin menținerea unei relații apropiate cu reprezentanții Izotec Group alocați. Deși este greu de previzionat cum va evolua mediul economic național și mondial, un lucru este sigur: vom face tot posibilul să găsim mereu cele mai bune soluții, pentru a furniza produse de calitate, în cel mai bun termen posibil, în acest context plin de provocări.”

…despre inovaţie
„Avem așteptări să ducem o viață frumoasă, îmbelșugată, împlinită, dar trăind în prezent cu ceea ce era nou acum 20 de ani. Nu ne cunoaștem rolul de antreprenori. Am avut la început o idee, am văzut lucrurile așa cum puțină lume le vedea. Nu este suficient. Așa ar trebui să fim în fiecare zi. Trebuie să creăm, în fiecare zi, viitorul.“
„Cumva credem că inovația este ceva ieșit din comun, ceva ce nu a mai inventat nimeni. De regulă, însă, inovația apare punând cap la cap ce a făcut unul, ce a făcut altul, așezând totul în alt context, conectând într-un alt mod, rezultând, în cele din urmă, o idee nouă. Încercăm mereu să deschidem un drum, mai mic sau mai mare, în această branșă. Prin filosofia noastră, inovam constant: că sunt procese sau sunt produse, noi suntem obligați să inovăm.”
„Experiența nu este suficientă. Degeaba ai fost antreprenor 20 de ani și faci lucrurile ca la început, fără o îmbunătățire continuă și rapidă. Dacă 20 de ani ai făcut lucrul fix la fel, înseamnă că nu ai nicio experiență. Spun mereu echipei mele că s-a ajuns pe Luna și că ne pregătim să colonizăm alte planete, pentru că au fost oameni care au înțeles că trebuie să se pregătească pentru viitor. Păstrăm mereu mintea deschisă și credem că inovația este cel mai bun mod prin care putem evolua și prin care ne putem scrie viitorul, așa cum ni-l dorim, ca să devenim un reper al excelenței în business și un model pentru companiile românești, din domeniul ferestrelor PVC.”
„Dacă ne uităm în oglindă cu toții, pare-ni-se că arătăm bine … poate chiar frumoși … când, de fapt, o părere din exterior ne poate ajuta să ne corectăm, să corijăm parte din ținuta noastră. Am plecat din perioada în care peste noapte creşteam, ca Făt Frumos mâncând jăratec, și am ajuns să am răbdare să văd măsuri de management implementate, care dau roade, poate, în 2 ani de zile. Vremurile s-au schimbat, iar antreprenoriatul din România este încă la început de drum și, cu siguranță, nu avem încă experiența necesară să trecem prin boom-uri economice și, mai ales, prin recesiuni; de aceea, avem nevoie de instrumente din partea unor entități externe.”


…despre calitate
„Împreună cu revista Fereastra și cu Institutul IFT Rosenheim, am participat la apariția primului manual tehnic din domeniul nostru, în limba română. Izotec Group este compania care a sprijinit realizarea primului ghid de montaj profesionist al ferestrelor din România. Acesta este extrem de important pentru branșa noastră, pentru că 50% din calitatea unei ferestre este reprezentată de montajul ei. Suntem onorați să fim alături de multinaționalele din Europa și ne bucurăm să fim pe prima pagină a acestui manual. Ne dorim să fim, în continuare, cei care dau tonul în acest domeniu.“
„Ne mândrim cu faptul că suntem una dintre firmele care a definit trendul industriei producătoare de tâmplărie din România. Suntem prima firmă din țară care a obținut certificarea pentru marcaj CE, de la renumitul Institut IFT Rosenheim din Germania. Prima fereastră din România care a avut marcajul CE a fost produsă la Piatra Neamț. Acesta nu a fost doar un simplu marcaj, ci a fost certificat de către cel mai renumit institut european de verificare a ferestrelor. Ei sunt părinții acestei branșe; în fiecare an, ne spun că suntem printre primii 10% producători de ferestre și că am face față cu brio la piața din Germania. Aceasta înseamna că avem posibilitatea de a comercializa produsele noastre pe piețele europene, nu doar în România. Înseamna că, anual, o echipă din Germania vine și face controlul producției în fabrică, de la micile șuruburi și până la verificarea furnizorilor noștri, inclusiv a certificărilor pe produsele livrate de ei.”

„Cu un moral ridicat și o efervescență de idei în cadrul echipei Izotec Group, am reușit ca, în timp record, să ne reconfigurăm strategia de afaceri și să lansăm o nouă gamă de ferestre premium, cu preț standard. Prin acest nou produs am dorit să oferim o șansă unică dealerilor de tâmplărie PVC să fie relevanți, în perioada de criză economică. Ferestrele sunt supuse la numeroase teste; pe lângă nivelul redus de zgomot din afară, o aerisire controlată și manevrabilitate ușoară, ferestrele premium produse de Izotec Group oferă siguranță sporită împotriva hoților. Selectăm atent și colaborăm doar cu furnizori de materii prime verificate și certificate, astfel încât să fim recunoscuți și apreciați pentru standardul ridicat de calitate și siguranță al produselor noastre.”
„Ne dorim ca, prin investițiile noastre în tehnologie, prin modul cum ne comportăm noi în piață, să dăm mai multă valoare produselor românești pe care le vindem pe piețele din Europa – și nu numai. Suntem unul dintre producătorii importanți în România; de-a lungul timpului, am trasat repere în branșa noastră și continuăm să ne menținem în topul regiunii. În România, mulți se raportează la preț și uită de faptul că au nevoie, de fapt, de ferestre bune! Oamenii trebuie să își ia timp să înțeleagă beneficiile pe care le aduce un produs de calitate. Ne-am asumat acest rol, de a educa piața, chiar dacă acest lucru ne costă mai mult decât se poate integra în prețul final.”

… despre sustenabilitate
„Nu numai că este scump să încălzim o casă, dar trebuie să ne uităm și peste zeci de ani, pentru generațiile care urmează, pentru că, mai devreme sau mai târziu, resursele pe care le avem se vor termina. Și, atunci, este nevoie ca noi să consumăm cât mai puțin posibil.“
„Aș vrea ca ferestrele să facă parte din acele clădiri care să reziste; să nu mai fim acei oameni superficiali, care construiesc astăzi și mâine se dărâmă, să facem parte din acea lume în care construim ceva durabil. Oamenii trebuie să își schimbe concepția legată de ferestre, pentru că este vorba atât despre banii lor, cât și despre viața planetei. Viziunea pe care o am vine și din experiență de antreprenor, dar, mai ales, din studiul asupra a ceea ce se întâmplă în lume: încotro se îndreapta omenirea. Prin investițiile noastre în tehnologie, urmărim să furnizăm ferestre cu geam termopan de înaltă calitate, cu un preț accesibil. Vrem să învățăm tot mai mulți români să vadă ferestrele casei ca fiind mai mult decât o achiziție, să le vadă ca pe o investiție în viitor.”
„Resursele de care dispunem sunt tot mai limitate, așa că economisirea energiei, prin ferestre produse cu consum mai mic de resurse și care să ajute la reducerea costurilor de întreținere ale unei locuințe, a devenit prioritară. Am găsit soluții și am privit pe termen lung. Am fost atenți la toate procesele companiei, pentru a le eficientiza. Am ajuns la o linie de producție nouă, plecând de la anumite necesități: economie de energie, care înseamnă un consum redus de resurse; productivitate sporită, pentru produse performante, care, în definitiv, au impact pozitiv asupra mediului; necesitatea de a ușura munca și de a proteja sănătatea angajaților, în timp.”

… despre oameni
„În ultimii ani, în fiecare dimineață, cel puțin o jumătate de oră, citesc și mă documentez. În existența mea, acest lucru este un punct fix. Rolul antreprenorului – și nu numai – este să învețe, zilnic. Știu că e greu, dar nu se poate, fără să înveți zilnic. Și antreprenorii, dar și societatea românească mai au mult, până să conștientizeze acest lucru pe deplin. Trebuie să ne luăm timp să studiem, în fiecare zi. Din păcate, am înțeles târziu acest lucru; până atunci, consideram că rolul antreprenorului este acela de a rezolva zilnic problemele operaționale. Am înțeles târziu că, dacă nu învăț continuu, rămân în urmă, pentru că lucrurile se schimbă cu o viteză deosebit de mare. Dacă nu impuneam o schimbare, era clar că sunt în afara jocului! Lipsa conștientizării acestui lucru este, probabil, una dintre cauzele faptului că multe afaceri românești nu trec testul timpului. Este un risc că, noi, antreprenorii, în loc să citim, să ne documentăm, să învățăm, stăm numai în business și ne amăgim că le știm pe toate.”
„Orice om ar trebui să pornească de la premisa că singurul lucru asupra căruia deține controlul 100% este el însuși și, prin urmare, trebuie să acumuleze cât mai multe informații, să știe cât mai multe, să împărtășească. Este și unul dintre motivele pentru care încerc cât pot să îmi ajut angajații să se dezvolte. La început, nu eram confortabil cu faptul că pregăteam angajații, iar, apoi, unii dintre ei, plecau. Acum, foarte natural, fără nimic pe suflet, îi ajut să se dezvolte. La început au fost mai greu de învins unele bariere. Încet, obiceiul s-a înrădăcinat. Important este ca oamenii să citească și să se gândească cum ar putea fi aplicate ideile valoroase, în viața lor. O fac pentru ei, nu pentru mine. Aparent paradoxal, acum nici nu mai pleacă. Mai mult, investind în utilaje performante, munca pe liniile de producție a devenit mai ușoară, fără manipularea unui număr mare de kilograme, fără riscuri pentru personal, fără periclitarea sănătății oamenilor.”

„Trebuie, ca antreprenori, să fim mai aproape de oamenii implicați în domeniul social și cel cultural, să stăm alături de ei. Sunt destul de atent în această direcție, dar nu atât cât ar trebui. Este un aspect important pentru viitorul antreprenorilor și pentru viitorul țării – care sunt într-o legătură apropiată. Este nevoie de antreprenori români care să sprijine cultura, căci un popor fără cultură nu are nicio șansă să facă lucruri deosebite, care să dăinuiască. La fel, un popor în care oamenii nu au grijă de semenii lor, nu are nicio speranță. Dacă antreprenorii s-ar retrage în bula lor, fără empatie, fără sentimente, nu ar putea trăi o viață fericită. Dacă m-aș duce să trăiesc în pustiu, într-un castel cu de toate, aș fi oare fericit?”
„Pe de altă parte, am înțeles târziu că nu este suficient să ai suflet bun. Poți să fii pâinea lui Dumnezeu, dar cât bine poți face, dacă nu ai ce să împarți? Ia zero și împarte-l! Tot zero rămâne! Ia zero și fii darnic cu zero! Nu se poate! Antreprenorii trebuie să strângă laolaltă comunitatea, ce este mai bun în ea, și să o sprijine, sub toate aspectele ei – sportiv, cultural, ecologic. Așa s-ar întregi un cerc. Noi ar trebui să producem valoare adăugată mare, ca să putem împărți, căci trebuie să împărțim și să dăm înapoi ceea ce am realizat, cu ajutorul comunității. Deci, societatea are nevoie de acei oameni care pot produce valoare adăugată. Societatea are nevoie și de cei care își pot oferi doar brațele lor cele două, dar ele nu vor fi niciodată suficiente.”